Bijnaaa! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Charlotte Rosenberg - WaarBenJij.nu Bijnaaa! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Charlotte Rosenberg - WaarBenJij.nu

Bijnaaa!

Door: Charlotte Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Juli 2014 | Nederland, Soest

Lieve allemaal,

Het is bijna zover! Morgen ochtend om 07:15 zal mijn vliegtuig richting Londen vertrekken, waar ik zal moeten overstappen op het vliegtuig dat naar Ghana vertrekt. Om 19:40 plaatselijke tijd zal ik op Ghanese bodem landen, als alles volgens plan verloopt tenminste. Daar aangekomen, zal iemand van Projects Abroad mij ophalen, om mij vervolgens bij een hostel in Accra af te zetten. Hier zal ik de nacht doorbrengen. De reden dat ik niet direct naar mijn gastgezin in Koforidua wordt gebracht, is omdat 's avonds/ 's nachts reizen te gevaarlijk is. Ik hoop dat het hostel een tv heeft, want ik wil natuurlijk niks missen van Nederland - Costa Rica.

De volgende ochtend zal ik, met nog een aantal andere vrijwilligers, op een bus worden gezet die ons naar Koforidua brengt. Daar zal ik mijn gastouders en hun drie kinderen (Caleb (16), Derby (14) en Tryhaena (3)) ontmoeten. Mijn gastouders, John en Georgina, hebben een eigen bakkerijtje waar ik hoop, af en toe mee te mogen helpen. Er verblijft nog één andere vrijwilliger in hetzelfde gastgezin.

Aanstaande maandag zal ik aan mijn vrijwilligerswerk beginnen! Zoals veel mensen al weten ga ik de eerste drie weken van mijn verblijf in Ghana in een ziekenhuisje werken op de afdeling verloskunde. Omdat ik (nog) geen arts ben zal ik voornamelijk met een lokale arts meelopen en assisteren tijdens bevallingen. Ook is me verteld dat ik kleine metingen bij patiënten mag verrichten, zoals de bloeddruk en temperatuur meten.

Na deze drie weken in het ziekenhuis te hebben gewerkt, zal ik me nog twee weken inzetten voor de weeskindjes van een weeshuis vlakbij het huisje van mijn gastgezin.

Met mijn gespaarde geld ben ik van plan verf te kopen om het weeshuis van een leuk fris kleurtje te voorzien. Met het overgebleven geld ga ik proberen andere vrijwilligers aan te sporen, samen met mij een vaccinatiedag voor de weeskindjes te organiseren, zodat ze bijvoorbeeld voor 25 jaar beschermd zijn tegen hepatitis A of B. Dit kan ik niet in mijn eentje realiseren, dus ga ik zodra ik in Ghana ben tijdens de weekelijkse meeting met alle andere vrijwilligers me daarvoor hard maken.

In de weekenden ben ik van plan te gaan reizen door Ghana. Ik heb een travel guide aangeschaft, die ik in het vliegtuig is goed ga bestuderen.

Ik ga proberen deze blog bij te houden gedurende de vijf weken dat ik in Ghana verblijf, alhoewel dat misschien nog best lastig gaat worden omdat het internet in de internetcafé's regelmatig uitvalt. Ik schrijf in ieder geval alles in een reisdagboekje op.

Liefs,
Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Soest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

Bijnaaa!
Charlotte

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 7882

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 03 September 2017

Tanzania

04 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mijn project in Ghana

Landen bezocht: